torstai 10. toukokuuta 2012

Reeniä


Multa on aika paljon kysytty siitä miten oon saanu mun painoa tiputettua niin hyvin. Alotin laihduttamisen kunnolla muistaakseni tammikuussa, koska jouluna mittari lukema alkoi näyttää jo niin hurjalta. Oli pakko tehdä jotain. Oon nyt siis laihtunu yhteensä 18 kiloa 5 kuukaudessa. Ja oon niin happyhappy! :)


Enisinnäkin : Älä ala heti laihduttamaan, vaan aloita se pikkuhiljaa terveellisellä elämän tavalla.  

Vältä makeisia, sipsejä, leivonnaisia, valkosia pullia/pastoja/riisiä, limua/siideriä/liköörejä jne. 
Suosi hedelmiä (mutta niitäkäkin vähän!), marjoja, kasviksia, juureksia (mutta vältä perunaa), kananmunaa, kalaa, kanaa sekä rasvatonta naudanpaisti jauhelihaa. 

Eikä mitään viljoja. Jos on pakko saada leipää, syö tummaa tai täysjyväleipää. Ja jos tekee mieli makeeta niin suosi hunajaa.

Mä suosin sitruunavettä! Purista puolikas sitruuna lasiin ja loput vettä, niin poistaa aika hyvin ylimääräset rasvat kehosta. Joidenkin mielestä tää on ihan huuhaata, mut mä ainakin uskon koska tän jälkee pitää ravaa aika paljon vessassa koska nesteet lähtee :D

Laihtumisessahan ruokavalio ratkaisee 80% ja loput 20% ratkaisee liikunta.


Käyn salilla nykysin n. 4 kertaa viikossa. Ennen kävin jokapäivä, mut nyt se on vähän suistunu käsistä... Laihduttamisessa on myös tärkeetä liikkuminen että kiinteytyy. Käyn Länsiväylän Elixiassa, oon tosi tyytyväinen niiden palveluun koska jäsenyyteen kuuluu myös ryhmäliikunta. Hinta tosin on tosi kallis kun miettii että se sitoo 2 vuoden sopimukseen.

Mun suurin rakkaus on crossi. Salilla meen ihan ensin joko crossille tai juoksumatolle ja oon siinä kokonaisen tunnin putkeen. 

Eli mun perus salitreeni näyttää tältä ilman ryhmäliikuntaa :

Crosstrainer/juksumatto, 5,5 1h
Jalkaprässi, 61kg 2 x 15
Vatsalihaslaite, 20kg 2 x 15
Ylätalja, 25kg 2 x 15
Rintalihaslaite, 25kg 2 x 15
Vaakasoutulaite 25kg 2 x 15
Keskivartalon treenaus, 22,5 kg 2 x 15 (molemmat puolet)

Ja sit välillä oon niin että oon pelkästään sen tunnin crossilla/matolla enkä tee noita muita ollenkaan. :D

Ryhmäliikunnassa mun lemppareita on Cabaret Strip, Terveselkä, Cardio Energy ja Zumba.

Ja loppuun vielä mun kauneusihanteet :


Jennifer Lopez
Jwoww


Katie Price

 Jennifer Lopezin vartalo on ihan unelma! Naiselliset muodot, litteä vatsa. Tommosen kropan kun sais niin en tarviis mitään muuta! :)


xoxo, Maryanneh

17 kommenttia:

  1. Pyh jalkaprässille, tee kyykkyä, suorinjaloin mavea ja askelkyykkykävelyä ;) tehokkaimpia liikkeitä koko alakropalle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin jooo enpä oo ennen tajunnukkaa! :D Tänää mul tuli jo stoppi puolen tunnin crossin jälkee... Ei hyvä

      Poista
  2. ;) prässi on vähän tollasta turhanpäivästä nitkutusta, hyvä lämmitellä jalkoja ja sillai kyl :) no, joskus käy niinki :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Toi jalkaprässi ei oo kyl mikään mun lemppari, mut mun personal trainer teki semmosen ohjelman mulle mitä mun pitäis tehdä et saan sen -30kg pois nii toi oli siinä kans :D tai oikeestaan noi kaikki paitsi crossi, matto ja vatsalihakset

      Poista
  3. ; D aijaa..... No onpas harvinaisen EI monipuolinen reeni! Mitä ihmettä toi pt on ajatellu.. Suosittelisin kyllä katsomaan läpi pakkotoiston sivuja, sieltä löytyy parhaita vinkkejä kaikkeen! Mulla olisi tähän heti pari linkkiä jos oot kiinnostunut lukemaan! :)

    http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/53396-aloittelija-lue-taemae/
    &
    http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/13927-laihduttaminen-beginners-ekaa-kertaa-dieetill-lue-t-m/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ja lisäks se suositteli kans niit ryhmäliikunta tunteja.. :D mut oon kyl ihan tyytyväinen tohonkin, on sillä ainaki näinki paljon painoo tiputettu mut viel ois 20kg lisää edessä :D

      Kiitti, käyn lukemassa! :)

      Poista
  4. Joo, ne on ihan varmasti tehokkaita! :) mut hyvä et sulla on tos crossia jne :) 18kg on kyllä hieno saavutus! ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo crossi on kyl ihana! Haluisin kotiinkin semmosen :) Kiitos, mut viel niiiin paljon edessä :D Haha mut pikkuhiljaa hyvä tulee..

      Poista
    2. Pitäs vissiin itekin joskus koittaa ; D oon niin laiska tekemään mitään muuta ku oleen punttisalin puolella ja joissain laitteissa...
      Joo, nauti nyt vaan kun saat reenata ;)

      Poista
    3. No mut sähän oot ihan normaalipainonen? :) Ei sun tarvii, muuta ku jos haluut vaan hyvän kunnon! :D Mut joo se on totta et liikunta antaa tooosi hyvän olon.

      Poista
    4. Oon joo, mutta kunto todella huono ja pyrin tietysti ihannevartaloon, eli urheilulliseen, lihaksikkaaseen ja toivottavasti myös kiinteään : D antaa joo! :)

      Poista
    5. Haha no sitten :D Semmonen on kyl ihan unelma vartalo<3

      Poista
  5. Ohhhoh! 18kg on todellakin hieno suoritus.. :) todella hienoa. pitää ottaa sun ohjeista oppia ja alkaa kans kunnolla treenailemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) En oo kyllä mikään ammattilainen, mut toivottavasti noilla pääsee vähän alkuun :D

      Poista
  6. onnee tuloksista! ihan huikeeta! oisko sulla laittaa mitään ennen- ja jälkeen-kuvia? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! :) Just ykspäivä tässä mietin oiskohan mul semmosia, niin en kyllä mitään kunnon koko vartalokuvaa löytäny... Tai yks oli mut oon siinä niin järkky etten tiedä uskallanko laittaa sitä tänne :D Haha. Mut heti kun oon saanu noi toiset 20kg pois niin lupaan tehdä postauksen mihin laitan kuvia!

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥