maanantai 28. tammikuuta 2013

Karppaajan leivät - Hiilaritonta leipää

Moi murut!

Ajattelin jakaa teiän kanssa yhen mun lempi reseptin jonka opin mun äitiltä (joka oli löytäny tän netistä...)

Oletteko kuullu karppileivistä? Ne on siis leipiä joissa ei ole lähes ollenkaan hiilihydraattia. Ja 1 leivästäkin tulee jo niin täyteen koska ne on tosi isoja! Toki niistä voi tehä pienempiäkin mut me tehdään aina aika isoja. Noita jaksaa maksimissaan syödä 2. 1 Leipä sisältää n. 200 kcal joka on siis aika paljon, mutta kun noita ei tosiaan tarvii paljoa syödä niin on musta just hyvä.

Ohje on tämmönen :

4 Annosta

 2 kpl kananmunaa
2 rkl rahkaa tai maustamatonta jugurttia (käytettiin jugurttia)
2 tl fiberhuskia (psylliumjauhetta)
2 tl leivinjauhetta
1,5-2 dl mantelijauhoa
1 rkl seesaminsiemeniä
150g juustoraastetta

Noihin piti laittaa vähän vehnäjauhoakin, mut me ei käytetty vaan laitettiin sitten vähän enemmän tota mantelijauhoa, eli n. 2dl.

Sekoita rahka/jugurtti ja kananmuna vatkaimella sekasin ja lisää juustoraaste.

Lisää leivinjauhe ja psylliumjauhe mantelijauhoon ja lisää ne seokseen.

Painele kosteilla käsillä leivinpapereiden päälle ja laita uuniin 225 astetta, n. 12-15 min.


VALMIS ! <3

Ja noi on niin hyviä et aaah... Suosittelen kokeilemaan!

Nyt mä meen ajotunnille, saa nähä millanen tunti tänään :D


xoxo, Maryanneh 

14 kommenttia:

  1. Mun mielestä karppaaminen on tyhmää kun siitä ei lihaksisto kasva mut mikäs siinä jos anorektikolta haluaa näyttää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No emmä nyt tiedä, voihan sen ohella vetää jotain proteiini pitosta kuten raejuustoo, maitorahkaa ym... Ja mä oon kyllä kaukana anorektikosta :D

      Poista
  2. Siis karppaajat syö pelkii rehuja eikä hiilareita tai proteiiniä

    VastaaPoista
  3. Oot kivan oranssi tos banneris ;)

    VastaaPoista
  4. http://myrussianroulette.blogspot.fi/2013/01/jee-sain-haastee.html

    Linkin takana ois sulle haaste ! (-:

    VastaaPoista
  5. Tää on tylsä blogi kun päivität sitä niin harvoin muuten hyvä

    VastaaPoista
  6. Kiitos, kyllä mä päivitän heti ku kerkiän :)

    VastaaPoista
  7. Aina kerkii päivittää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mulla on vähän muutakin tekemistä, että sit kun aikaa riittää niin päivitän :D

      Poista
  8. Mun blogissa ois sulle tunnustus, käyppä kurkkaa! :) http://withlovemeri.blogspot.fi/2013/02/blogitunnustus.html

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ♥