perjantai 21. syyskuuta 2012

-30 kg

Tätä postausta multa on pyydetty niin paljon, että päätin nyt sitten tehdä tämän : Laihtuminen. Miten onnistuin, mitä tein?

Mulla on nyt vuosisadan pahin darra ja kauhea masennusfiilis, en tiedä mitä palautetta saan tästä koska kerron nyt erittäin henkilökohtaisen asian eli painoni... Voi olla että tuun vielä poistaa tämän mutta katotaan. Voi kauhee että mua pelottaa mitä tää tuo tullessaan!

Ensinnäkin voin kertoa että lähtötilanteessa olin erittäin pahasti ylipainonen. Painoin siis 110kg joka kuulostaa aivan sairaalta määrältä. Mua hävettää myöntää että oon niin paljon painanu joskus noin paljon, en olis ikinä uskonu että mä painaisin yhtä paljon kun ihmiset jotka taistelee painostaan suurin pudottaja ohjelmissa. 

Mitä mä sitten tein kun mä lihoin niin paljon? Söin paljon valmisruokia (koska en osannu/jaksanu tehdä ruokaa), join joka päivä limua n. 1,5 litraa, söin hyvin vähän kasviksia, join paljon siideriä ja likööriä enkä ikinä oikeestaan vettä. Ja liikuntaakaan en harrastanu juuri ollenkaan, mitä nyt baarissa vähän tanssittiin...

Paino näytti siis 2011 kesällä puntarilla n. 102kg. Mä ajattelin et mitä, ei tää voi olla totta! Miten helvetissä mä painan näin paljon? Yritin siinä sitten keksiä kaikenlaisia selityksiä, oliskohan mulla kilpirauhasten vajaatoimintaa ym. No eihän niitä ollu, kaikki johtui vaan ruokailusta. Masennuin sitten aika (todella) paljon, ja yritin alkaa vähän liikkumaan enemmän ja syömään terveellisemmin mutta eihän siitä tullu mitään. Jatkoin tätä noin jouluun asti kunnes mä oikeesti heräsin todellisuuteen. Eihän tää voinu jatkua näin. Mulla jäi menkatkin puoleks vuodeks kokonaan pois ja mä en voinu muutenkaan yhtään hyvin. 

Yks asia mikä mua koko aika pidätti laihduttamaan oli se, että muut ihmiset koko aika arvosteli mun ulkonäköä ja kehotti laihduttamaan, se ei tuntunu yhtään kivalta. En halunnu että joku ajattelee että laihdutan niiden takia koska ne vaan sanoo niin. Myöhemmin tajusin että nehän vaan halus mulle hyvää ja takoa vähän järkeä päähän. Aina kun alkaaa laihduttamaan, tärkeintä on tehdä se oman itsensä vuoksi eikä kenenkään muun!


Lähtötilanne, paino 110kg. Jouluaattona otettukuva.


Ja nyt paino on 79kg, eilen otettu kuva.


ENNEN


.... JA JÄLKEEN


 ENNEN


JA JÄLKEEN



Alimmaisissa kuvissa painoa n. 85kg.

Okei, nyt kun näitä kuvia kattoo jälkeenpäin niin oon mä laihtunu kyllä aika huomattavasti :D 

Laihtumisessakin on toki harmejakin. Kuten tissit mulla on pienentyny hirveesti. Ennen mun koko oli 85E, nyt mulla on 80C. Tai no alkaa olla jo B:t varmaan :D Pakko käyttää bombshelleja.
 Onhan mulla ylipainoa vieläkin 9 kiloa verrattuna mun pituuteen 168cm, aion pudottaa vielä semmoset 14 kg niin oon saavuttanu mun unelma painon :)

Ruokavaliosta ja liikunnasta oon kertonut jo aikasemmin (lue Reeniä), jos jäi vielä jotain askarruttamaan niin kysy ihmeessä! :)


xoxo, Maryanneh

75 kommenttia:

  1. vau ! :o oot saanu laihdutettua tosi hyvin ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Oli siinä kyllä aika paljon tuskaa ja hikeä :)

      Poista
  2. Jes! hyvä! oon ylpee sun saavutuksist:)

    VastaaPoista
  3. Toi oli rohkeaa kertoo totuus, ja oon mielettömän ylpee sun saavutuksesta. :) hienoa, että oot saanut laihutettua, koska esim itsellä lähestulkoon sama lähtötilanne just nyt, ja ei oo tähän päivään mennessä löytyny sitä tahtoo/motivaatioo oikeasti ryhtyä siihen.
    Oon tosi iloinen sun puolesta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!<3 Toivon että onnistut itsekin, tulee paljon parempi fiilis ja kun on vielä nuori niin kannattaa nyt jo vähän alotella :)

      Poista
  4. Tää oli hyvä postaus! Oot onnistunu ihan superhyvin, vitsi miten hyvältä näytät nyt! :-) Toivottavasti mäkin saan vielä viitisen kiloa ainakin pois painosta, vaikka tällä hetkellä oon paljon paremmassa kunnossa mitä muutamia vuosia sitten. Sillon mulla oli painoa lähes 80 kiloa ja oon sua jonkun verran lyhyempi. Tsemppiä jatkoon! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos tykkäsit! Ja kiiitos :) Toivon sullekkin hyvää jatkoa!

      Poista
  5. Aivan ihana postaus! Oon kyl ylpee sun puolest!:) Vitsi kun itsekkin jaksais alkaa edes harrastamaan jotain :D
    Sen kyllä näkee että voit paremmin nytten! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitos! :) Sit kun sen liikunnan jaksaa alottaa niin siihen jää koukkuun ;)

      Poista
  6. Toi on niiiiiiin upeeta miten kellään riittää tahdonvoimaa siihen et jaksaa käydä salilla ja lenkillä ja syödä kunnolla!
    Näytät tosi hyvält!

    VastaaPoista
  7. vauuu kiitti tästä :) !!! Olen itse 170cm ja 85kg, ja olen ruumiinrakenteelta samanlainen kun sä :) Musta toi 15kg laihdutus vielä ei oo niin välttämätöntä kun näytät noin hyvältä, tissit ainakin lähtee sit viel enemmän :D

    Kerro vähän jossaan lisää syömisistäsi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos tykkäsit! :) Kiitos, joo mä oon sitä kyl vähän miettiny mut ainakin 10 kg vois vielä :p hehe

      Joo voin tehdä myöhemmin semmosen postauksen!

      Poista
  8. Vitsi miten upea suoritus! Arvostan. ♥ :)

    VastaaPoista
  9. Ole ylpee itestäs. Mahtavaa, mieti että SÄ PYSTYIT siihen. Voit varmasti henkisestikkin niin paljon paremmin. Pelkkä ruokavalion muutos auttaa, jopa pelkkä herkkulakkokin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Joo se on ihan totta, ja liikuntaa vähän vielä päälle nii kiinteyttää jonkun verran :)

      Poista
  10. Vähä mahtava toi sun laihdutus! Kuinka pitkä olet, en sitä tuosta tekstistä hoksannu jos se siellä lukikin. :)

    VastaaPoista
  11. näytät niin upeelta ja hyvinvoivalta! Itsekuriahan tommonen kaipaa mut tahdonvoimalla selviää :) oon ite vielä kasvuiässä (14v) joten yritän olla miettimättä laihdutusjuttuja. Kuitenkin aion alottaa terveellisemmän elämäntavan (ei heseee tai naposteluja koko ajan) ! Oon sua muutaman sentin ja muutaman kilon kevyempi, mut ruumiinrakenne on ihan eri! Mulla on mun mielestä hyvä ylävartalo, mutta läski kertyy reisiin. Onko sulla jotain vinkkejä reisien treenaamiseen? Tollanen suoritus on ihailtavaa! Keep goin'!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) jos oot noin nuori niin älä mieti edes tommosia juttuja, mutta joo terveellinen ruoka valio on kaiken a ja o, se kannattaa jo opetella nuorena :) reisiin en kyllä osaa sanoa mitään, mutta lenkkeily varmasti auttaa ainakin!

      Poista
  12. Ihana postaus! :) Upee muutos 30 kilon jälkeen! Mä en vaa jaksais odottaa tätä mun muutosta, mutta hiljaa hyvä tulee:) haluisitko viel tehä jonkulaista postausta niiku vinkkejä miten paljon söit/syöt laihduttaessa ja ennenkaikkea treenivinkkejä! :) kiitos! oot super <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia ihana! :)<3 Voin tehdä tottakai semmosenkin postauksen myöhemmin :)

      Poista
  13. Vau! Tää oli mieletön postaus, ajattelin et toi on ihan liirumlaarumia etten sä mitään oikeesti oo laihtunu, mut tää kyl avas mun silmät et säähän oikeesti oot tehny hommia! :) Onnea sulle paljon ja nousi pointsit kyllä minulta. ^^ Ois ollu kiva kuulla enemmän vielä kompastuskiviä ja ne tärkeimmät kulmakivet laihduttamisessa, millon oot kokenu epätoivoa, miks oot kokenu niin ja mikä on ollu se suurin juttu/helpotus millä oot saanu painon laskemaan noin hyvin? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos! :) Tein tän postauksen eilen tosi nopeesti kun olin menossa baanalle, voin tehdä taas jonkun uuden missä vähän kerron enemmän syömisestä ja liikunnasta jne... Tässä pääasiassa nää ennen jälkeen kuvat :D

      Poista
  14. älä edes puhu mistään 14kg laihdutuksesta! sun kroppa on upee. jos mä oisin sä niin keskittyisin nyt vaa urheilemaan ja syömään terveellisesti ihan vain kiinteytymisen kannalta, ja lopettamaan painon tuijottelun! kyllä sen jokainen näkee että sun kroppa on tosi hyvässä kunnossa nyt.

    itse oon 167/70kg, kuulostaa ylipainoiselta, mutta koska olen treenannut pienestä saakka niin paljon, niin se on täysin hyvä paino mulle :)

    oon niin ylpeä susta että olet saanut pudotettua painoasi noin. harva pystyisi samaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :) Teiän kommentit on niin ihania että mua ihan itkettää... Siihen yritänkin keskittyä, monta kertaa terveellistä ruokaa päivässä ja sit liikuntaa :)

      Sähän oot ihan normaalipainonen pituutees verrattuna, pitäähän meissä olla jotain mistä saa kiinnikkin hihi :)

      Kiitos vielä kerran <3

      Poista
  15. ihailtavaa että uskalsit kirjottaa tänne tästä. ja hieno saavutus :) Siis sust näkee jo nyt et sullaha on oikeesti ihan törkeen upee kroppa, tommonen tiimalasimainen:) Jos nyt tosta aijot vielä joku 10-15 kiloo pudottaa ni huhhuh että oot sit kuuma iha oikeesti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voii kiitos ihana :') <3 tääkin kommentti sai hyvälle tuulelle!

      Poista
  16. Vau, aivan mieletön muodonmuutos! Ja mahtavaa, että uskalsit kirjoittaa tästä suoraan ja rehellisesti, teet varmasti palveluksen monelle tämän postauksen ansiosta! Keep going girl, vaikka tosiaan näytät kyllä jo nyt upealta! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! :) joo mietin kyllä monta kertaa teenkö tätä postausta, mutta toivottavasti tää antaa inspistä tytöille jotka haluaa laihtua :)

      Poista
  17. Vau, saat olla tosi ylpee!! :)

    -Salla

    VastaaPoista
  18. Vau, näytät ihan mielettömältä! Noista kuvista näkee, että muutosta on tapahtunu ihan mielettömästi ja sulla on kadehdittava vartalo jo nyt, ei sun edes tarvis pudottaa enempää :)
    Sain tästä itellenikin nyt motivaatiota, tällasia tarinoita oon just kaivannu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos hirveesti!! :) on niin ihana lukea teiän kommentteja!

      Poista
  19. hyvin kirjotettu teksti, sustahan vois tehä kirjan :DDDD mullaki on maha kasvanut kun oon juonut joka päivä limuu ja en jaksa liikkuu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitti hanipupu ;) huomen mä teen seitä :D

      Poista
    2. no hyi hitto, mä haluun ton mun sukunimen pois, mut en osaa oikeen viel käyttää tätä. miks tää ei ilmota et oot vastannut mun viestiin? :D mun selkä on ihan sika kipee ja jumissa, milloin tuut sit salille mun kaa ?

      Poista
    3. ööö.... no ei tää ilmotakkaa hahahah :D heti ku mä pääsen hemuli

      Poista
    4. pe ? mul on pakarat kipeet salilta :D siel oli yks perkeleen komee äijä ;P

      Poista
  20. Vaaaau, nostan hattua sulle! :) hieno postaus :)

    VastaaPoista
  21. Kauan sulla kesti et sait ton 30kg pois? :o tosi hyvä juttu! Itekki pitäs alkaa treenaamaan taas, ku se on johonki jääny taas :s. ihana kroppa nyt jo !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla meni semmonen 8 kuukautta, olis kyllä lyhyemmälläkin ajalla saanu mut oon nyt kesällä ollu aika laiska :D

      Kiitos paljon! :)

      Poista
  22. Wau! Sulle saa kyllä nostaa hattua! Ihan mahtavaa! On kyllä täytyny löytyä motivaatiota, mitä iteltä ei näytä löytyvän sitten yhtään. Oon kyllä tosi ylpee susta vaikken tunnekkaan! Paljon tsemppiä jatkoon<3 Sun blogia on ihana lueskella, kun oot niin positiivinen ja pirtee ihminen♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon ihanista sanoista <3 oot tosi ihana! :)

      Poista
  23. Saat olla todellakin ylpeä itsestäsi! Ei voi kun hattua nostaa. Jos jotain oikeasti haluaa, sen voi saavuttaa. Tässä se nähdään. Työtä pitää tehdä. Ihana sinä<3
    Ja vielä tisseistä, kun on aina tottunut että ne on isot, niin tuntuu oudolta kun ne pienentyy! Toivottavasti osaat tottua niihinkin muutoksiin ja pitää rinnoistakin vaikka nyt pienempänä mihin olet tottunut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitos paljon Pihla! <3 itse olet ihana :) kovan työn se vaatikin ja niin myös noi seuraavatkin kilot, mut ne kun vielä lähtee niin voin sanoo että oon niin onnellinen et huh!

      Joo todellakin tuntuu kyllä oudolta kun yhtäkkiä ne pienenee :/ mut ehkä tää tästä!

      Poista
  24. Vautsi! Tosi iso muutos, saat olla ylpeä itsestäs :) Ja ihanaa että uskalsit kirjottaa tästä! :)

    VastaaPoista
  25. Aika mieletön saavutus, kyllä täytyy hattua nostaa :D Eikä se tissien pieneneminen niin hirveen kauheeta ole, sehän vasta näyttää dorkalta jos hoikalla tytöllä on ihan jäätävät jalkapallot ;D (tää on niin monta kertaa tullu kaveriporukan poikien suusta et pakko kai se on uskoa) Mun mielestä sun kroppa näyttää nyt tosi tasapainoiselta ja terveeltä, on varmasti ihan mielettömät fiilikset! Onnea uusille elämäntavoille ja niiden tuomalle energisyydelle, upeeta että joku kirjoittaa näin avoimesti näinkin yksityisestä asiasta :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kivasta kommentista :) <3 on kyllä kiva huomata näin jälkeenpäin kuvia katellessa mitä muutoksia oon saanu aikaan, vaikka en ikinä olis uskonu pystyväni tähän! Niin no joo, mut mua tää tissiongelma ärsyttää niin paljon :D oon jo vakavissani miettiny silareiden ottamista mut eipä nyt tällä budjetilla päästä alkuunkaan.. Ehkä tää tästä :)

      Poista
    2. Omasta fiiliksestähän se on kiinni :) Niin kauan kun et millekään halpisklinikalle mee teetättämään ettei käy vahinkoja ;) katselin enemmänkin tätä sun blogias, vaikutat ihan hauskalta persoonalta, pitää toistekin tulla piipahtamaan :) Jos on aikaa ja mielenkiintoa, vilkaise mun blogia. Siellä on jotain pientä kirjoittelua lähinnä vaatteista ja kynsistä, mutta muustakin ;)

      Poista
    3. Joo niinhän se on, ja tahdosta :) Jos käyn ottaa niin meen liettuaan missä yks ystävä kävi ottaa, ja tosi hyvällä tuloksella :D

      Kiva kuulla, tule ihmeessä taas kurkistamaan! Mäkin tuun tsekkaamaan sun blogin :)

      Poista
  26. ihan sairaa kiva ku oot laihtunu noi paljo!! :)

    http://aurrrevoir.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi jooo kyllä, jonkun verran töitä ja kärsivällisyyttä se vaatikin! :)

      Poista
  27. Wau! Hieno suoritus, ole ylpeä itsestäs! Kaikki eivät pysty tuohon!! Nostan hattua sillä toi on aivan valtavan kova homma :) Hyviä jatkoja!

    VastaaPoista
  28. oon tosi ylpee susta,vaikken tunnekkaan <3 ihan huikee suoritus,huhhuh! itselläni puolestaan on päinvastainen tilanne; oon aina ollu aika pahasti alipainoinen. nyt sitten oon ekaa kertaa normaalipainoinen.eka oli kamala totuttelu ja tunsin itteni lihavaksi,välillä tuli kaikenlaisia paastoja ja nälkälakkoja ja vuorokauden välein söin kerran. nykyään oon oppinu rakastamaan mun kroppaa (162cm/59kg) ja kommentteja oon kuullut paljon et näytän paremmalta kun muutamia vuosia sitten (162cm/42kg). onnekseni en oo arpia saanut kuin hiukan reisiin,joka johtuu painon heittelystä,mitä tapahtui paljon ennenkun hyväksyin itteni :) poikaystävä tykkää myös^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos <3 hyvä että säkin olet saanut ittes normaalipainoseks! Pääasia onkin että ite ollaan tyytyväisiä itteemme, niinkun oon ennenkin sanonu :) hyvää jatkoa sulle!!

      Poista
    2. samoin sinulle! :) hyvin me pärjätään ;)

      Poista
    3. Kiitos! Kyllähän tää tästä ;)

      Poista
  29. HERRANJUMALA ! Ei voi muuta ku nostaa hattua ja toivottaa onnea, että pääset toivomaasi painoon :)

    VastaaPoista
  30. WOW! näytät tosi hyvältä nykyään! ♥

    VastaaPoista
  31. Mikä oli sun suurin ongelmakohta kehossa? Itselläni on mahaa kertynyt aivan liikaa, epäilen etten pääse siitä koskaan eroon ja jos pääsen, siihen jää ihoa roikkumaan rumasti. Vuorokausi aikaa, ja sitten vuoden vaihteen jälkeen alkaa uusi erilainen sivu, kuntoilemista ja ruokavalion muutosta :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anteeks kun nyt vasta vastaan, olin kokonaan missannu tän kommentin!

      Mulla oli suurin ongelma kohta ehkä jalat. Reidet koko ajan hankas toisiinsa, että ne oli ihan ruvella ja tosi tosi kipeet. Ja toki maha ja kädet, tosin noi käsiheltat on vieläkin ongelma ja niitä yritän treenata koko ajan lisää ja lisää. Maha kyllä kiinteytyy, mullakin on kiinteytyny mutta se vaatii treenausta paljon, mulla on vielä aika urakka edessä :D Hehe.

      Tsemppiä paljon, oletko jo alottanut elämän muutoksen? :)

      Poista
  32. oot niin kaunis nyt etten kestä :3 oon niin ylpee sun puolesta!

    VastaaPoista
  33. Kysysin sellasta, että jumittiko sulla paino jossain vaiheessa ja sit taas tippui? olen nyt laihduttanut 20kg noin puolen vuoden sisään ja nyt jumahtanut...että millä saisi taas sen lähtemään alas, vielä oisi n. 16kg jäljellä :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Joo oli pitkä tauko kun paino jumitti :) mutta älä siitä stressaa kyllä nekin lähtee! Tai on varmaan lähtenyt jo? Onneksi olkoon :)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥