lauantai 6. lokakuuta 2012

-33kg

Hyvää perjantaita rakkaat lukijani! 

Ajattelin tehdä nyt postauksen lisää koskien sitä laihtudusta. Oon oikeestaan ollu aina ylipainonen mitä muistan. Meillä on aina kotona syöty terveellisesti jne, mutta oon aina ollu suoraansanottuna kunnon herkkuperse että niitä herkkujakin on aina ollu pakko saatava. Kaikkihan lähti kunnolla lapasesta kun muutin sillosen poikaystävän kanssa yhteen 17 vuotiaana. En osannu tehdä mitään ruokaa ja se johti siihen että jokapäivä syötiin pelkkiä valmisruokia ja juotiin kokista eikä ollenkaan vettä. Sitten tuli se ryyppäysvaihe jolloin saatoin juoda viikon aikana jopa 9 pulloa likööriä (3 kahvilikööri pulloa per päivä) ja sitten alkokin paino nousemaan entistä enemmän. Mua niin ärsyttää miten tyhmä oon ollu etten oo tajunnu miten ylipainonen mä oon. Lopputulos on se että mulla on mahassa, jenkkakahvoissa, reisissä ja käsissä raskausarpia ja näkyviä semmosia vaikka en ole synnyttänytkään. Ja oon 19 vuotias. Ja ne varmaan sitten jääkin, ikävä kyllä... 

Puntari on näyttänyt nyt parhaimmillaan 76,5 kg (tällä hetkellä 77kg) ja voin sanoa että oon siinä mielessä tosi happy happy :) eipä oo enään pitkä matka siihen mun tavoite painoon joka on 65 kg. Tai max 70 kg. Oon tosi iso ja leveä luinen ihminen, että mulle toi 70kg:kin viittaa jo normaalipainoon, eli jos vaikka sitä yritetään tavoittaa niin ei varmaan ne rinnatkaan putoo lopullisesti. Niin, ja ensinnäkin haluan puhua näistä laihduttamisen huonoista puolista... Tosiaan rinnat pienenee heti ensin, ja pienenee koko ajan. Se on tosi harmillista, ja heti kun lihoo takasin niin sit rinnatkin isonee. Aika kumma juttu. Oon haaveillu jo muutaman kuukauden silikonirinnoista koska mua ärsyttää kattoo itteäni peilistä kun en oo enään niin muodokas kun ennen :D Kuvissa näyttää että mulla olis vielä suht isot rinnat mut eipä oikeesti olekkaan enään. Mutta eipä tällä budjetilla niitä silareita kylläkään saa, ja katsotaan nyt pieneneekö ne ihan lopullisesti. Ja toiseks mun rinnat on alkanu roikkumaan heti laihdutuksen jälkeen, en tiedä minkätakia.

Sitten mennään siihen ruokapuoleen. Mulla ei tällä hetkellä oo nyt mitään pilkulteen rajattua ruokavaliota enään, mutta sillon kun pudotin tota painoa kunnolla ja treenasin niin jätin oikeestaan kaikki valkoset vehnät pois. Eli söin vaan tummaa tai kauraleipää, pastat ja riisit muutin kaikki täysjyvään. Aamupalaks söin aina 2 dl maustamatonta jogurttia ja niiden ohella 2 dl mustikoita tai vadelmia. Joskus taas ruisleipää emmental juustolla, kalkkunakinkulla ja kurkulla. Lämpimissä ruuissa söin jonkun verran lihaa ja riisiä ja puolet lautasesta oli kasviksia. Välillä sitten herkuttelin vaikka pizzalla, suklaalla, sipseillä ja muilla tämmösillä. Jos rupeatte laihduttamaan, muistakaa aina se että jos tekee hirveesti mieli vaikka just noita edellä mainittuja juttuja niin älkää ottako siitä suurta stressiä vaan syökää jos tekee mieli, mutta kohtuudella! Nykyään mä en ota enään stressiä mistään. Jos vaikka söin kokonaisen pakastepizzan tai puol suklaalevyä, niin voivoi. Aina ihmisillä on haluja ja se on ihan normaalia, mut pääasia ettei se oo jokapäivästä. Kerran viikossa kun pitää herkuttelupäivän se on ihan ok :) Edelleenkin kyllä katson tarkkaan kaikki kalorit mitä kaikki ruoat sisältää, mutta se on se että oikeestaan mikään ei lihota jos sitä syö kohtuudella. Ja alkoholista sen verran, jos yrittää pudottaa painoa niin juo mieluiten raakaa viinaa vichyn (tai veden) ja sitruunan kanssa. Se ei lihota oikeestaan ollenkaan. Tosin viina itsessään on jo yks lihottavimmista aineista mutta paljon parempia kun siiderit, liköörit, bisset ja lonkut jne! Kun oon juonu kossuvichyä niin paino ei oo yhtään noussut mutta sen sijaan se kerää kyllä nestettä pohkeisiin aika paljon.

Ja sitten liikunnasta. Mä suosittelen että liikkuu joka päivä jonkun verran. Salilla kannattaa käydä vaikka 3-5 kertaa viikossa ja välipäivinä tunnin kävelylenkki. Mun salitreeni on semmonen että oon 15-30 min crossarilla (ennen pystyin olla joka kerta 1h putkeen...), jalkaprässiä 2 x 15 65kg, vaakasoutulaitetta 2 x 15 25kg, ylätaljaa 2 x 15 25kg, keskivartalon treenausta 2 x 15 23,5 kg, vatsalihaslaitetta 2 x 15 25 kg ja sitten semmonen rintalihaksia kasvattava laite samaten 2 x 15 25 kg. Noi painohommat on mun persnoal trainerin kanssa suunniteltuja juttuja, kun viimevuoden elokuussa oli tapaaminen ja kerroin että haluan laihduttaa 30 kg. Enpä olis ikinä uskonu onnistuvani siihen :D Niin, ja ryhmäliikunnassa käyn myös jonkun verran esim. Zumba tunneilla. Liikuntaa on ihan hyvä harrastaa vaikka tunnin verran jokapäivä, se ei oo paljoo vaadittu!

Mun on kyllä pakko myöntää että nyt kun erosin ex-avomiehestäni juhannuksen aikaan, mulla on lähteny juttu kokonaan lapasesta. En liikkunu kesän aikana oikeestaan ollenkaan enkä syöny kunnolla vaan ryyppäsin noin 3 kuukautta putkeen. Saatoin olla pahimmillani 4 päivää syömättä yhtään mitään. Älkää lähtekö siihen, koska sit oma elimistö alkaa syömään itteensä ja mikä on lopputulos : lihakset lähtee, läski jää. Kaiken A ja O on se että syö terveellisesti joka päivä vähintään yhden lämpimän aterian aamupalan ja iltapalan lisäksi. Nyt oon kyllä oppinu taas tolle elämän tavalle että mennään salille ja syödään terveellisesti ja juodaan paljon vettä. Ainiin, yks mun hyvä vinkki on sitruunavesi! Purista puolikas sitruuna vesilasiin ja loput vettä. Kyllä huuhtoo hyvin ylimääräset nesteet pois kehosta :)

Haluan vielä sanoa tytöille jotka on ollut samassa lähtöpisteessä kun minä. Tehkää se oman tahdon mukaan, älkää ikinä tehkö sitä toisen takia. Voin taata että se liikunta ja terveellinen ruokavalio saa todella hyvälle tuulelle ja hymyn huulille! Sitten kun vielä huomaa mitä on saavuttanu niin oivoi... Ja miettikää, miten hyvältä näytätte pari vaatekokoa pienemmältä :) Eli omasta tahdosta se on kaikki kiinni, ja saatte kaupan päälle älyttömän hyvän fiiliksen. Vaikka toki kaikki ollaan upeita tämmösinä kun ollaan, pääasia on että ollaan itse tyytyväisiä itseemme! <3

Laittakaa palautetta ja jos on kysymyksiä, kysykää ihmeessä!


xoxo, Maryanneh

12 kommenttia:

  1. Hieno postaus, rupes tätä lukiessa oikein harmittamaan kun ei ole siihen päivittäiseen liikuntaan aikaa mun aikatauluilla. :D Toisaalta juoksen kyllä töissä monesti iltalenkin edestä, joten se nyt vähän jeesaa :D Mulla ei oo epäilystäkään ettetkö sä pääsis tavoitepainoon, sun asenteella onnistuu kyllä. ;) toi sitruunavesi on kyllä ihan loistavaa, tulee kans vedettyä silloin tällöin, ja se tosiaan toimii!

    Kiitokset kommentistasi ja lukijaksi liittymisestä - lisäilin kans itseni sun blogin lukijaksi <3

    VastaaPoista
  2. Kiva jos tykkäsit! Noh toi on jo ihan hyvää arkiliikuntaa hahah ;) uskon että ainakin jouluun mennessä saisin nää liikakilot pois jos vaan jatkan tätä samaan malliin! Sitruunavesi on ihan paras, nyt en oo kyllä viimeaikoina pahemmin juonu mutta toimii kyllä :) voi kiitos, sun blogi on kyllä tosi kiva <3

    VastaaPoista
  3. Mahtava postaus jälleen! Todella hienosti oot vaihtanut elämän suuntaa, vauuuuu. Hui miten alkoholia olet käyttänyt paljon. Toivottavasti et enää jos tulee ongelmia niin hukuta niitä alkoholiin :/ niin paha aine kaikin puolin. Voimia sulle kaikkeen, oot niin hyvin päässyt lähemmäs ja lähemmäs tavoitettasi. Todella hyvällä suunnalla. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos <3 Joo niin oon käyttäny valitettavasti ja se kaduttaa :/ Nykyään juon max kerran viikossa, ei enään edes tee mieli juoda muuta kun vettä! Kiitos paljon ihana <3

      Poista
    2. Tosi hyvä, että alkoholi on jäänyt vähemmälle :) Niin sitä pitääkin! Loppupeleissä alkoholista ei ole muuta kuin harmia. Jos siis juo paljon ja usein.

      Poista
    3. Jep se on ihan totta! Turhia murheita ja kaloreita :)

      Poista
  4. kiitos hyvästä postauksesta :) nyt sain motivaation lähteä edes 30min lenkille :) itse yritän pudottaa nyt noin 5kg jouluun mennessä:) vaikka ihan normaalipainossa olen niin silti löytää jotain ylimääräistä kehosta:DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos tykkäsit! :) joo se puolentunnin lenkki on ihan hyvä!

      Poista
  5. Kuinka ehdoton tuo alkoholittomuus on? Tiiän et on typerä kysyy tällä asenteella, että paljonko saan juoda etten lihoa ihanku laihuttais suklaata syömällä..:D hehhe. Mut siis jos pysyy muuten terveellisessä ruokavaliossa ja liikkuu päivittäin vähintään sen tunnin lenkin, pitääkö siitä alkoholista luopua?=) kyseessä siis kerran viikkoon..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis ei oo ehdotonta! Alkoholi oli mun hyvä ystävä sillonki kun laihdutin kunnolla, mut siis se että välttelee sokeripitosia juomia :) Kerran viikossa jos tekee mieli juoda niin siitä vaan, ei siihen kuole :D vaikka toki se parempi ois olla juomatta!

      Poista
  6. Sunkin blogi vaikuttaa mielenkiintoiselta, jään seurailemaan! :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ♥