torstai 1. marraskuuta 2012

Marraskuu

Heippa!

Hyvää ensimmäistä marraskuupäivää! Tänään on muuten mun iskän synttärit. Helppo muistaa :) Eilen me kaverin kanssa tehtiin ruokaa ja nautittiin viiniä Hallowiin juhlapäivän kunniaks. Mitäköhän oon tehny näinä päivinä. Noh, opetellu tekemään lisää ruokaa, käynyt lenkillä jne... Mulla katkes eilen ensimmäinen kynsi etusormesta :( Huoltoon on siis pakko mennä. Eilen kävin vähän shoppailemassa ja postistakin oli tullu muutama paketti, niistä myöhemmin lisää :)




Kohta on varmaan pakko siirtyy jo pelkkään saliin, kun tuolla on niin kylmä. Lenkkeily on kyl kuitenkin kivempaa, tai no molemmat on yhtä ihanaa :)



Kohta on joulu, jee?! Vitsi miten nopeesti aika meneekään. Justhan oli kesä ja hirveet helteet, nyt on taas talvi pakkanen. Ooteko jo hankkinu joululahjoja? Mä en vielä ;)



Ostin taas uuden cosmon. Toi lehti on vaan niin koukuttava, oon lukenu sitä jo 5 vuotta :D Voisin alkaa vaikkapa tilaamaan niin tulis vähän halvemmaks kun irtonumeroiden osto. Kävin kirpparillakin ostamassa kauneus & terveys lehtiä ja yhen demin (20snt kpl) ja oon lukenu nyt lähinnä vaan lehtiä. Ihana käpertyy sohvalle ja peitto päälle ja lukea vaan lehtiä :)

Tässä muutamia ruokia mitä oon syöny ja opetellu tekemään :



Puolikas kurkku, kanankoipi ilman kuoria ja desi raejuustoa



Feta-viinirypäle salaattia ja kanaviillokkia teelusikallisen mustaherukkahyytelön kera. En ennen tajunnu tota hillo hommaa ollenkaan, mut ihan hyvän maun se loppu peleissä tuo! Ja ton valmistaminenkaan ei ollu kauheen vaikeeta.



Viimenen ja ehkä parhain, feta-raejuusto salaattia ja kanawokkia ILMAN nuudeleita <3 Mmmmm. Tota tein eilen ja oli niin hyvää etten sanotuksi saa. Onneks on jääkaapissa vielä rasiallinen tota herkkua :) ja salaattia. Toi on tosi helppo valmistaa, resepti on tämmönen :

300g hunajamarinoituja broilerisuikaleita
1 pss wokkivihanneksia
1 dl (tai enemmän) vähärasvaista ruokakermaa

Kasvisten marinointiin :

1 kupillinen kuumaa vettä
1 kanaliemikuutio
Jonkun verran oliiviölyä ja soijaa

Laita vihannekset jäisenä kulhoon. Lämmitä n. kahvikupillinen vettä mikrossa n. 1,30 min ja sekoita sinne kanaliemikuutio (tai fondue). Sekoita jonkun verran, anna marinoitua ja kaada n. 10 min päästä ylimääräset nesteet pois. Heitä sekaan soijaa ja oliiviölyä. Sillä aikaan kun vihannekset marinoituu, paista kanat pannulla. Kun kanat on ruskistuneet heitä ne hetkeksi sivuun ja heitä vihannekset pannulle. Ruskista vihannekset, ja jos siinä on ylimääräistä ölyjä niin kaada ne pois. Heitä kanat sekaan ja sen jälkeen ruokakerma.

Valmis! <3

Ei tarvii edes mitään mausteita, tai jos haluaa niin voi laittaa vaikka pippurisekotusta. Ja toi on ihan sika hyvää, helppoa ja terveellistä. Suosittelen kokeilemaan!  

Oon niin innoissani kun oon oppinu tekemään jo varmaan 15 ruokalajia hehe :p Huomenna tai ylihuomenna meiän pitäis tehä merimiespihvejä, saa nähä mitä tulee.



 Vaikka oon viimeaikoina muuten syöny suht terveellisesti, niin oon syöny jonkun verran karkkejakin.. En tajuu mistä tää himo tulee. :D Joka kerta kun kaikki sanoo miten paljon oon laihtunu, jotenkin vaan palkitsen itseni. Tästä pitää tulla loppu!! Vielä 5 kg niin oon normaalipainonen, mikä tuntuu ihan uskomattomalta. En muista koska oon viimeksi ollu normaalipainonen, ehkä tarhassa. Niin mahtavaa kokea tää uudestaan. :)

Tässä mun eilispäivän shobbailut :



Karvaliivi, H&M 24,95e



Karvaliivi, H&M 14,95e (24,95e)

Noi ihanuudet löyty lastenosastolta. Tota ruskeeta olin kattonu jo kuukaus sitten, mut koko 170 oli pieni mulle niin en raaskinu ostaa sitä. Nyt sit kuitenkin menin ostaa sen koska se kummitteli mun mielessä koko ajan :D Toi musta oli 10e alennuksessa niin otin senkin mukaan. Otin molempia koossa 164, ajattelin jos ne vaikka ensikeväänä olis mulle sopivia. Se vaatii siis treeniä! Toi paita mikä näkyy noissa kuvissa niin on Hersecretiltä, mutta teen niistä tilauksista postauksen myöhemmin. :)



Ihanat blingbling stringit, H&M 6,95e

Tosta oli samaa sarjaa ne rintsikatkin, harmi kun ei ollu kokoja. :( Tai olis ollu 80B, mut en niitä viittiny ostaa koska ne oli super topattuja kuitenkin. 



Loppuun vielä yks järkkykuva musta. Tää on otettu joku kuukaus sitten, mut en oo viimeaikoina ottanu ittestään kuvia niin jos tää vaikka kelpais :D Eikö oo muuten ihanat kännykän kuoret?!

Hyvää päivän jatkoa ihanuudet <3

xoxo, Maryanneh

9 kommenttia:

  1. Teeks sä nää postaukset vieläki kännykällä ? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tee :D Tai siis kännykäl otan kuvat mut postaukset teen koneella :)

      Poista
  2. Hei anteeks poistin vahingossa teidän kommentit!!! :( laittaisitteko uudestaan <3

    VastaaPoista
  3. hei vähä siistit noi alkkarit :D pitää itekki käydä ostamas

    VastaaPoista
  4. Ootko kokeillu apteekista ostaa makeanhimoon Valioravinto-merkin Kromi tabletteja? :) Mä oon syöny niitä nyt viikon päivittäin eikä tee enää yhtään mieli karkkeja ku mulla on ollu ongelmana et joka päivä on pakko ollu saada jotain makeeta! :) Kannattaa koittaa.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo koittanu!! Ehkä pitäis :p mut nyt taas ei tee yhtää mieli makeeta... Ihme mieliala vaihtelut huhhuh :)

      Poista
  5. tosi kivoja noi kaikki siun alkkarit mitä oon näissä postauksissa nähny, ja noi karvaliivit on ihanat <3 ja omnom mite hyviä reseptejä! ;) luin tätä siun blogia joskus aikasemmin satunnaisesti ja nyt liityin iha lukijaks :)

    mycameratellsthestoryofmylife.blogspot.com :>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, kiitos ja kiitos! :)<3

      Pitääpä käydä kurkkaamassa!

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥